If I were you I would set the XML up like this
and parse it like thisCode:<?xml version="1.0" ?> <SessionData> <Session> <Name>Kevin Howell</Name> <SessionDate>6/15/2007</SessionDate> <Stage>Stage 5</Stage> <AmountOfData> <Exercise>bench pressing</Exercise> <NumberOfReps>2</NumberOfReps> <NumberOfSets>1</NumberOfSets> <Rest>1</Rest> <Dimension>min</Dimension> </AmountOfData> <AmountOfData> <Exercise>bench pressing</Exercise> <NumberOfReps>2</NumberOfReps> <NumberOfSets>1</NumberOfSets> <Rest>1</Rest> <Dimension>min</Dimension> </AmountOfData> <AmountOfData> <Exercise>bench pressing</Exercise> <NumberOfReps>2</NumberOfReps> <NumberOfSets>1</NumberOfSets> <Rest>1</Rest> <Dimension>min</Dimension> </AmountOfData> <AmountOfData> <Exercise>bench pressing</Exercise> <NumberOfReps>2</NumberOfReps> <NumberOfSets>1</NumberOfSets> <Rest>1</Rest> <Dimension>sec</Dimension> </AmountOfData> <AmountOfData> <Exercise>bench pressing</Exercise> <NumberOfReps>2</NumberOfReps> <NumberOfSets>1</NumberOfSets> <Rest>1</Rest> <Dimension>sec</Dimension> </AmountOfData> <AmountOfData> <Exercise>bench pressing</Exercise> <NumberOfReps>2</NumberOfReps> <NumberOfSets>1</NumberOfSets> <Rest>1</Rest> <Dimension>sec</Dimension> </AmountOfData> </Session> </SessionData>
vb Code:
Dim ds As New DataSet ds.ReadXml("..\Config\Test.xml") For Each drSession As DataRow In ds.Tables("Session").Rows Console.WriteLine(drSession("Name").ToString) Console.WriteLine(drSession("SessionDate").ToString) Console.WriteLine(drSession("Stage").ToString) For Each drAmountOfData As DataRow In drSession.GetChildRows("Session_AmountOfData") Console.WriteLine(drAmountOfData("Exercise").ToString) Console.WriteLine(drAmountOfData("NumberOfReps").ToString) Console.WriteLine(drAmountOfData("NumberOfSets").ToString) Console.WriteLine(drAmountOfData("Rest").ToString) Console.WriteLine(drAmountOfData("Dimension").ToString) Next Next

Reply With Quote