I use the following code according to https://docs.microsoft.com/en-us/dot...with-a-control which works fine for windows form1
When trying to inherit to textbox1 it displays error. How can I link this menu to textbox? Can I use toolStripTextBox or something?Code:Public Class Form1 Private contextMenuStrip1 As ContextMenuStrip Private toolStripMenuItem1 As ToolStripMenuItem Private toolStripMenuItem2 As ToolStripMenuItem 'Private toolStripTextBox1 As ToolStripTextBox Public Sub New() InitializeComponent() Me.components = New System.ComponentModel.Container() 'Me.toolStripTextBox1 = New System.Windows.Forms.ToolStripTextBox() Me.contextMenuStrip1 = New System.Windows.Forms.ContextMenuStrip(Me.components) Me.toolStripMenuItem1 = New System.Windows.Forms.ToolStripMenuItem() Me.toolStripMenuItem2 = New System.Windows.Forms.ToolStripMenuItem() Me.contextMenuStrip1.Items.AddRange(New System.Windows.Forms.ToolStripItem() {Me.toolStripMenuItem1, Me.toolStripMenuItem2}) Me.contextMenuStrip1.Name = "contextMenuStrip1" Me.contextMenuStrip1.RightToLeft = System.Windows.Forms.RightToLeft.No Me.contextMenuStrip1.Size = New System.Drawing.Size(131, 48) Me.toolStripMenuItem1.Name = "toolStripMenuItem1" Me.toolStripMenuItem1.Text = "&Cut" Me.toolStripMenuItem2.Name = "toolStripMenuItem2" Me.toolStripMenuItem2.Text = "&Copy" Me.ContextMenuStrip = Me.contextMenuStrip1 End Sub End Class
Thanks.

Reply With Quote