Remarkably similar isn't it :)
Looks a lot like German and resembles Danish, Swedish and Norwegian.
Not Finnish, they're weirdos :p (cue keddie)
Remarkably similar isn't it :)
Looks a lot like German and resembles Danish, Swedish and Norwegian.
Not Finnish, they're weirdos :p (cue keddie)
I can speak and read Norwegian! I lived there for 3.5 years. Don't ask me to write any though cos I have completely forgotten.
cool TiPeRa :)
where in this cold country did u live ?
In a place called skjegestad (spelling?) About an hours drive SW from Oslo. I think is was in the Ramnes kommune in Vestfold. I visit every summer. :-)
OK Peet nå er vi tilbake bedere enn noen gang...hehehe
ohhh... finally :D
detta blir bra ! :D
Hvis det var lengst mulig tråd du prøver å lage her...så har vi litt å gå på...hehehe
I know Swedish, maybe because I'm living in Sweden?
And I think Norwegian and Danish sounds like som Oldtime-Swedish :D.
Norwegian is easier to understand for me than Danish.
Now, post a translation on this sentence in Norwegian:
My name is Amadeus, but I prefer the names Peter and Anders.
I like to play with computers and make small weird programs that makes people mad.
OK, here's the translation to Swedish:
Mitt namn är Amadeus, men jag föredrar namnen Peter och Anders.
Jag gillar att leka med datorer och skapa små konstiga program som gör folk galna.
Norwegian translation wanted!
The JabberwockyQuote:
Originally posted by crptcblade
jaberwocky!
Lewis Carroll
1872
'Twas brillig, and the slithy toves
Did gyre and gimble in the wabe;
All mimsy were the borogoves,
And the mome raths outgrabe.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
He took his vorpal sword in hand:
Long time the manxome foe he sought --
So rested he by the Tumtum tree.
And stood awhile in thought.
And as in uffish thought he stood,
The Jabberwock, with eyes of flame,
Came wiffling through the tulgey wood,
One, two! One, two! And through and through
The vorpal blade went snicker-snack!
He left it dead, and with its head
He went galumphing back.
"And hast thou slain the Jabberwock?
Come to my arms, my beamish boy!
O frabjous day! Callooh! Callay!"
He chortled in his joy.
'Twas brillig, and the slithy toves
Did gyre and gimble in the wabe;
All mimsy were the borogoves,
And the mome raths outgrabe.
:cool:
Her har du en norsk oversettelse:Quote:
Originally posted by petrus
I know Swedish, maybe because I'm living in Sweden?
And I think Norwegian and Danish sounds like som Oldtime-Swedish :D.
Norwegian is easier to understand for me than Danish.
Now, post a translation on this sentence in Norwegian:
My name is Amadeus, but I prefer the names Peter and Anders.
I like to play with computers and make small weird programs that makes people mad.
OK, here's the translation to Swedish:
Mitt namn är Amadeus, men jag föredrar namnen Peter och Anders.
Jag gillar att leka med datorer och skapa små konstiga program som gör folk galna.
Norwegian translation wanted!
Jeg heter Amadeus, men jeg foretrekker Peter og Anders. Jeg liker å leke med datamaskiner og lage små rare programmer som gjør folk sinte.
Temmelig likt svenskt...jeg kunne gjort det enda mere likt også ved å skrive mere rett oversatt fra engelsk. Men det flyter ikke så godt. Men se på denne.
Mitt navn er Amadeus, men jeg foretrekker Peter og Anders. Jeg liker å leke med data og lage små rare programmer som gjør folk sinte.
Jeg tror jeg legger til denne tråden i signaturen min jeg...;)
Heh...så nettopp igjennom alle postene, og syns ganske synd på deg som den eneste nordmann i disse trakter. Men jeg kan trøste deg, "Mutuz" og "OmniTech" er også norske...
yay!
ser ut til at den norske delen av vbforum brukere øker for hver dag :D
Vad är det för ide med en tråd som man bara pratar norska i?
Quote:
Vad är det för ide med en tråd som man bara pratar norska i?
Det er bare for morro...men egentlig er det ikke bare et forum for Norske, men et for de som ikke er fjortisser....hehehehe:p
Hmmm, alla fjortisar håller till här:Quote:
Originally posted by NoteMe
Det er bare for morro...men egentlig er det ikke bare et forum for Norske, men et for de som ikke er fjortisser....hehehehe:p
www.lunarstorm.se
WARNING!!! DO NOT OPEN!
Hva med en egen kategori på forumet? "Norske tråder"
Finnes det et eget Norsk forum?
Heia Norge ;)
petrus: Jag kunde inte hålla med mer... Jag går på gymnasiet och på var ända jävla dator man går förbi är lunar uppe, det är faan tragiskt... Har folk inget liv? Tur att man slipper fjortisar här i alla fall...
//Tobbe
lkqejhrqle lqhewr;qlkehr ;lqewhrql;er poy132iouyaldfh kqljhr lkqjewhrqkehoasiduyQuote:
Hmmm, alla fjortisar håller till här:
www.lunarstorm.se
WARNING!!! DO NOT OPEN!
translation : the link don't work!!
Yes id does...= JO det gjør den...Quote:
Originally posted by Skitchen8
lkqejhrqle lqhewr;qlkehr ;lqewhrql;er poy132iouyaldfh kqljhr lkqjewhrqkehoasiduy
translation : the link don't work!!
Ja det er et eget norsk forum jeg har funnet, men det ser ikke ut som det er noen som poster der...:DQuote:
Originally posted by XaTrIx
Hva med en egen kategori på forumet? "Norske tråder"
Finnes det et eget Norsk forum?
Heia Norge ;)
http://www.vaarvik.com/visualbasic/forum/index.php
Innholdsrik tråd må jeg si ;)
Men, men... godt å se at man ikke er helt alene her da.
:D
Flere nordmen..det er bra....hvor kommer du fra??? Hvor gammel er du?
Tønsberg
21
og du selv?
Kommer fra Bærum, men går på Ingeniør Høyskolen i Bergen for tiden. SÅ jeg bor her nå. Er 21 jeg også. Morsomt.
I am, well, English, but I lived in Norway for near enough 4 years, in a place called Skjeggestad nearish to Tønsberg. I can read/speak Norwegian but unfortunately I lack the writing skills.
Meh
Det er gøy. Hvordan fant du denne tråden??? Jeg har aldri vært i Skjeggestad, men har vært i Tønsberg mange ganger.....Hva gjorde du i Norge...og hvorfor flyttet du tilbake...
I saw the link in your sig. Basically, we moved to Norway when I was 3 cos my Dad's job moved there and then we moved back to England for the same reason. I have a friend that lives near Sem and I visit every year for a few weeks in the summer. We have a great time.
OK, I don't know where Sem is. How old are you actually, and what are your dad doing?
Å nei å nei...jeg startet å snakke engelsk i den norske tråden...
Fysjamej!
Sem ligger bare et par km utenform Tønsberg.
Pass på språket ;)
He was doing marine engineering at the time...and sorry about my English :)
and I am 19 atm :)
Nei det går greit at du snakker engelsk. Men jeg foretrekker å snakke norsk i den norske tråden...
Det var jo et norsk Visual Basic forum et eller annet sted også, men jeg tror ikke det ble noe særlig ut av det...så da sitter jeg fast her i den Norske tråden....:(
Typiskt norrmän: Norsk tråd?? Nej, tacka vet jag svenska nationalsången: Du gamla du fria du fjällhöga nord. Vi kan väl kalla det den nordiska tråden. Fast det är klart, skulle det komma in nån som snackade finska så skulle jag inte fatta ett ord (såvida de inte sa: får ej övertäckas dvs. ei saa peittää).
Men det er jo helt greit å snakke norsk, det er bare det å stave på norsk. Det er jo helt gröss vanskelig. Dessuten kan man ikke bruke öä. Joda det går sikkert, man kan bruke word eller noe sånne jukseprogrammer. Nej, på norske keyboards så går det helt usedvanelig fint å bruke svenskt ö og ä.
Nä, nu, ni, har jag sagt mitt. Håller för övrigt med om att lunarstorm ej bör besökas för allt i världen.
Däremot föreslår jag www.pellesoft.nu för alla som förstår det svenska språket. Danskar och norrmän och svenskar och såna där
/Jörgen
Ja vi nordemen liker å ha en norsk tråd. :D....men hvis du vil skrive som oss, må du holde <Alt> nede og trykke 143 eller 157 ;)
Da får du:
Å
Ø
;)
Snakkes...
Ne, den funka ikke.
/Jörgen
Jo jo jo..da gjør du det feil....hvile tegn kommer his du holder nede ALT og trykker på det nummeriske tastaturet til høyret da???
Ø
HAHA!
Sjelv ar jeg fra sverige (försök till norska...:rolleyes: )
Yeah, whatever.... Wåså Knackebrød....
Wasa Knäckebröd!Quote:
Originally posted by No War!
Yeah, whatever.... Wåså Knackebrød....
Hvorfor er det eneste folk kan Wasa??? Jeg møtte noen nederlendere i Roma i sommer og de sa også Wasa...hmmmm...
Jadu, det kan man ju fundera på. Kanske för att det är svenskt.
Få se nu...ÅØ jodå det funkar ju. Men...om man vill ha små då. Hur många ord börjar på Å och Ø. Dessutom: Å det finns ju i sverige också så det är inget problem att skriva det. Det är svårare med norskt ä dvs AE ae.
Jeg har litt dårlig tid, men det er noen andre tall rundt 130-160, husker ikke helt. Det er en del ord som starter på Ø Å osv....for eksemel ØL...hehehehe....Eller navnene mine, Øyvind Østlund...;)
ALT 134 = å
ALT 145 = æ
ALT 146 = Æ
ALT 155 = ø
Det var det...nå kan du snakke norsk...;)
Foresten den Wasaen kan dere ha for dere selv. Rart at utlendinger tror det er norsk. Vi vil ikke ha noe Wasa for 5 flate øre....
Ja usch! Knäckebröd inte gott.
Dette er en Norsk tråd. Vi fårstår ikke sånt språk...:DQuote:
Ja usch!
fjäk åff yållhöga Hålga det Hågår är nord.
You are getting better Mendhak. Two Norwegian words a Swedish word, and nearly a Norwegian Name...:D
stille....lenge...:(
heh, after probably one or two years, I'm still getting notifications to this thread.:D
Dette er den gode gamle tråden som samler nasjonen til et. Jeg er her fortsatt peet...;)
yay! alex! og NoteMe! good to see your still allive 'n kicking :)
Yep, still alive and kickin' :)
Yeah I am trying, and I can see that you peet are nearly hitting 10K posts....nice....I have had a lot to do lately so my post count has more or less stood still, but I am still checking out this forum every now and then...
Joda, den norske tråden går på den...Men jeg syns fortsatt att den burde hete den nordiske tråden. Jaja, jeg flytter till norge snart. Da blir jeg jo norsk - etter hvert.
Lenge leve tråden!
Nei, tror det forblir den Norske tråden. Men du kan jo høre med Peet. Men det er bare å delta for de som bor på feile siden av grensen også...(bare tuller)...:D
mmm.... godt poeng... nordisk... mjooo,ja,jau...kanskje d....
når jo nesten dobbelt så mange da.... jo consider it done! :)
(sjekk tittel)
Men da må jeg jo forandre signatruen min også....vet ikke helt om jeg er så keen på det. Liker ikke å være så veldig internasjonal av meg....Liker bedre å låse meg inn på et rom og sitte med dataen min på et hytte langt opp på fjellet og ikke se mennesker på mange uker....:D
Jeg gjorde et forsøk jeg....men jeg mangler litt nordisk srpåk kunnskap hehehehe....:D
lol way to go NoteMe :D