This is a .ascx page that I've coded using ASP.net but I keep getting the following error "System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object."
the error line mentioned isCode:cmdSelect.SelectCommand = cmdSql
Code:<%@ Control Language="VB" AutoEventWireup="true" %> <%@ import Namespace="System" %> <%@ import Namespace="System.Data" %> <%@ import Namespace="System.Data.SqlClient" %> <script runat="server"> Public FirstOfMonth As DateTime Dim Today As DateTime Dim Connection As SqlConnection Dim Sql As String Dim cmdSql As SqlCommand Dim dts As DataSet Dim cmdSelect As SqlDataAdapter Sub Page_Load(s As Object, e As EventArgs) Connection = New SqlConnection(ConfigurationSettings.AppSettings("ConnectionString")) Connection.Open() Today = DateTime.Today Call ShowMonth End Sub Public Sub ShowMonth() Dim currentDate As DateTime = firstOfMonth Dim endDate As DateTime = firstOfMonth.AddMonths(1).AddSeconds(-1) Dim startDOW As DayOfWeek = firstOfMonth.DayOfWeek Dim endDOW As DayOfWeek = endDate.DayOfWeek Dim months As String() = {"", "January", "February", "March", "April", "May", "June", "July", "August", "September", "October", "November", "December"} monthTitle.Text = months(firstOfMonth.Month.tostring) + " " + firstOfMonth.Year.tostring Dim daysInWeek As Integer = 0 Dim daysInMonth As Integer = 0 Dim startDayOfWeek As Integer = 0 Dim endDayOfWeek As Integer = 0 Select startDOW Case DayOfWeek.Sunday: startDayOfWeek = 0 Case DayOfWeek.Monday: startDayOfWeek = 1 Case DayOfWeek.Tuesday: startDayOfWeek = 2 Case DayOfWeek.Wednesday: startDayOfWeek = 3 Case DayOfWeek.Thursday: startDayOfWeek = 4 Case DayOfWeek.Friday: startDayOfWeek = 5 Case DayOfWeek.Saturday: startDayOfWeek = 6 End Select Select endDOW Case DayOfWeek.Sunday: endDayOfWeek = 0 Case DayOfWeek.Monday: endDayOfWeek = 1 Case DayOfWeek.Tuesday: endDayOfWeek = 2 Case DayOfWeek.Wednesday: endDayOfWeek = 3 Case DayOfWeek.Thursday: endDayOfWeek = 4 Case DayOfWeek.Friday: endDayOfWeek = 5 Case DayOfWeek.Saturday: endDayOfWeek = 6 End Select Dim cal As StringBuilder = New StringBuilder cal.Append("<tr>") Dim i As Integer = 0 While i < startDayOfWeek cal.Append("<td height='100' class='calendarNonDay' bgcolor='#999999' width='82'> </td>") System.Math.Min(System.Threading.Interlocked.Increment(daysInWeek),daysInWeek-1) System.Math.Min(System.Threading.Interlocked.Increment(i),i-1) End While 'dim db As Database = DatabaseFactory.CreateDatabase 'Dim dbCom As DbCommand While daysInMonth < endDate.Day If daysInWeek = 0 Then cal.Append("<tr>") End If System.Math.Min(System.Threading.Interlocked.Increment(daysInMonth),daysInMonth-1) Dim thisDate As String = firstOfMonth.Month.tostring + "/" + daysInMonth.tostring + "/" + firstOfMonth.Year.tostring Sql = "SELECT chapter_name FROM event WHERE CAST(MONTH(event_date) AS VARCHAR(2)) + '/' + CAST(DAY(event_date) AS VARCHAR(2)) + '/' + CAST(YEAR(event_date) AS VARCHAR(4)) = '" + thisDate + "' AND active = 'Y' ORDER BY chapter_id ASC" cmdSql = New SqlCommand(sql, Connection) cmdSelect.SelectCommand = cmdSql cmdSelect.Fill(dts, "event_id") 'dts = db.ExecuteDataSet(cmdSql) 'dts.Close() 'SqldbCom = db.GetSqlStringCommand("SELECT organization FROM pfa_event WHERE CAST(MONTH(event_date) AS VARCHAR(2)) + '/' + CAST(DAY(event_date) AS VARCHAR(2)) + '/' + CAST(YEAR(event_date) AS VARCHAR(4)) = '" + thisDate + "' AND active = 'Y' ORDER BY organization ASC") 'Dim ds As DataSet = db.ExecuteDataSet(dbCom) Dim events As StringBuilder = New StringBuilder Dim j As Integer = 0 While j < dts.Tables(0).Rows.Count events.Append("<div align='center' width='82'><A HREF='ViewDate.aspx?date=" + thisDate + "' class='normallink'>" + dts.Tables(0).Rows(j)("organization").ToString + " Event</A></div><BR>") System.Math.Min(System.Threading.Interlocked.Increment(j),j-1) End While Dim color As String = "#EEEEEE" If firstOfMonth.Month = today.Month AndAlso daysInMonth = today.Day AndAlso firstOfMonth.Year = today.Year Then color = "#FFCCCC" Else If events.Length > 0 Then color = "#FFFFCC" End If End If cal.Append("<td height='100' class='calendarDate' bgcolor='" + color + "' valign='top' align='left' width='82'>" + daysInMonth + "<BR>") cal.Append(events) cal.Append("</td>") System.Math.Min(System.Threading.Interlocked.Increment(daysInWeek),daysInWeek-1) If daysInWeek = 7 Then cal.Append("</tr>") daysInWeek = 0 End If End While 'Dim i As Integer = daysInWeek i = daysInWeek While i < 7 cal.Append("<td height='100' class='calendarNonDay' bgcolor='#999999'> </td>") System.Math.Min(System.Threading.Interlocked.Increment(daysInWeek),daysInWeek-1) System.Math.Min(System.Threading.Interlocked.Increment(i),i-1) End While cal.Append("</tr>") calendarWeeks.Text = cal.ToString End Sub </script> <table width="550" border="0" cellpadding="1" cellspacing="1" bgcolor="black"> <!-- Calendar Title Row --> <tr> <td colspan="7" bgcolor="#334B79" align="center"> <asp:Label ID="monthTitle" runat="server" Font-Bold="True" Font-Size="15pt" ForeColor="White"></asp:Label></td> </tr> <tr> <td bgcolor="#EC9900" align="center" width="82"><b>Sunday</b></td> <td bgcolor="#EC9900" align="center" width="82"><b>Monday</b></td> <td bgcolor="#EC9900" align="center" width="82"><b>Tuesday</b></td> <td bgcolor="#EC9900" align="center" width="82"><b>Wednesday</b></td> <td bgcolor="#EC9900" align="center" width="82"><b>Thursday</b></td> <td bgcolor="#EC9900" align="center" width="82"><b>Friday</b></td> <td bgcolor="#EC9900" align="center" width="82"><b>Saturday</b></td> </tr> <asp:Label ID="calendarWeeks" runat="server" /> </table>

Reply With Quote